Hiteles kínai nyelvoktatás, kínai nyelvtanfolyamok mindenkinek - ELTE Konfuciusz Intézet, Budapest

ELTE Konfuciusz Intézet, Budapest

   1088 Budapest, Múzeum krt. 4/F., I.16.    Tel: (36)-(1)-411-6597
Ügyintézés: Hétfő−Csütörtök: 11.00 - 18.30
                           www.facebook.com    youttube.com    Kínai enciklopédia

Sikeresen megtartottuk a ICLEW 2020 kezdő ünnepségét

2020. december 14.

December 14-én hivatalosan is elindult „Nemzetközi Kínai Nyelvoktatási Hét 2020 (röviden az: ICLEW 2020)---- Új projektek, Új együttműködések & Új előrehaladások” programját a Beijing Language and Culture University (Pekingi Nyelvi és Kulturális Egyetem) Wutong előadótermében.

A kezdő ünnepséget a Beijing Language and Culture University (Pekingi Nyelvi és Kulturális Egyetem) és a Center for Language Education and Cooperation (Nyelvoktatási és Együttműködési Központ) szervezte. A kezdő ünnepségen Tian Xuejun, az Oktatási Hivatal alelnöke és a National Language Commission (Országos Nyelvi Bizottság) elnöke is részt vett és beszédet tartott videón keresztül. Dr. Jonathan K S Choi az NPC állandó bizottságának tagja, a Hong Kong-i központú Sunwah Hroup elnöke; Hai Xia a CPPCC elnöke, a CGTN oszlopos tagja, a „Chinese Bridge” bajnokok mentora; és a Beijing Language and Culture University, az Egyesült Királyság pekingi nagykövetség, a thaiföldi Bankhai Műszaki Főiskola, az International Society for Chinese Language Teaching, (Kínai Nyelvoktatás nemzetközi társasága), a magyarországi Eötvös Loránd Tudományegyetem (ELTE), a görögországi University of Aegean, Egyiptom pekingi nagykövetsége és a Center for Language Education and Cooperation vezetői különböző témákban tartottak előadásokat. Az online kezdő ünnepségen mint 150 egyetemi kar és annak diákjai adtak elő, a résztvevő több mint 1600 fős hallgatóságnak több mint 100 országól.

Tian Xuejin kiemelte, hogy a nyelv a kommunikáció és a kultúra hordozásának eszköze, Különböző nyelvek tanulásának és elsajátításának nagy szerepe van a gazdaság előmozdításában és a kereskedelmi kapcsolatokban, a kultúrák közti tanulásban és az emberi kapcsolatokban. Habár a Covid-19 járvány korlátozta az országok közötti átjárást és megnövelte az emberek közti fizikai távolságot, nem fogja elidegeníteni a szívünket. A különböző országokból származó emberek lelkesedése, különösen a fiataloké, hogy megtanulják egymás nyelvét nem fog elapadni.

Tian elmondta, hogy több éves fejlődés után, több mint 70 országban tették a nemzeti alaptanterv részévé a kínai nyelvet, és több mint 4000 külföldi egyetem kínál kínai nyelvkurzusokat. A statisztikák szerint nagyjából 25 millió ember tanul kínai nyelvet Kínán kívül, és közel 200 millió ember tanulta vagy használta a kínai nyelvet, amely széleskörű és szilárd alapot fektetett le a nemzetközi kínai nyelvoktatás számára. Ebben az évben, még a járvány kihívásaival szembenézve sem vesztett lendületéből a nemzetközi kínai nyelvoktatás fejlődése. A hazai és nemzetközi iskolák és intézetek minden szinten magukhoz ragadták a kezdeményezést, hogy alkalmazkodjanak a változásokhoz. Igyekeztek használni az internetet, a mesterséges intelligenciát és más technológiákat, hogy új modelleket fedezzenek fel, és új platformokat építsenek a nemzetközi kínai nyelvoktatásban, ezáltal egy új kort hoztak el ebben a közös törekvésben, az online és offline módszerek egyesítésével.

Tian azt is elmondta, hogy két hónappal ezelőtt a görögországi University of Aegean hivatalosan is elindította a világ első online kínai tantermét. Egy testreszabott fejlesztési mintával rendelkező osztálytermi oktatási rendszert adoptáltak. Vegyíti az élő közvetítéseket a csoportos oktatóanyagokkal, tanárokkal, akik online tanítanak, és minden diákokkal, mindannyian papíralapú tankönyvekkel és testreszabott alkalmazásokkal felszerelkezve, hogy egy jó tanulási élményt biztosítsanak. Két héttel ezelőtt indult el a „Globális Kínai Tanulói Felület” (Global Chinese Learning Platform) Csingtaóban, amely intelligens beszédszoftvert és MI technológiát használ a kínaiul tanulük szolgálatára világszerte.

Tian még elmondta, hogy a járvány felgyorsította az új technológiák alkalmazását és a nyelvtanulás reformjának mozgatórugója lett. Az ICLEW 2020 témája az „Új projektek, Új együttműködések & Új előrehaladások” amely bemutatja a nemzetközi kínai nyelvoktatás fejlődési trendjét. Kína készen áll arra, hogy más országokkal együtt dolgozva erősítse a kölcsönösséget és az együttműködést a nyelvoktatásban. Ugyanakkor a kínaiakat, valamint a nemzetközi vállalatokat és civilszervezeteket is tárt karokkal várják, hogy aktívan részt vegyenek a nemzetközi kínai nyelvoktatásban, hogy új fejlesztési módokat hozzanak létre, új együttműködési modelleket alakítsanak ki, elősegítsék az online kínai nyelvoktatási platformok, erőforrások és szabványok kiépítését, és előmozdítsák az online és offline kínai nyelvoktatás integrált fejlesztését. Hiszik, hogy a különböző kormányok, vállalatok és intézetek törődésével és támogatásával, valamint a kínai nyelv tanulóinak, szerelmeseinek és tanárainak közös erőfeszítésével a világ minden tájáról, a nemzetközi kínai nyelvoktatás bizonyosan a fejlődés egy új korszakát nyitja meg, és új szintet lép, ezáltal is hozzájárulva Kína és a többi ország közti barátsághoz és közreműködéshez és egy közösség kiépítéséhez, közös jövővel az emberiség számára!

Liu Li, a Beijing Language and Culture University (Pekingi Nyelvi és Kulturális Egyetem) elnöke megosztotta az egyetem fő praktikáit a nemzetközi kínai nyelvoktatás fejlesztésében. Matt Burney az Egyesült Királyság pekingi nagykövetségének kulturális és oktatásügyi minisztere bemutatta a Mandarin Kiválósági Program (Mandarin Excellence Program, röviden: MEP) és más Kína-Egyesült Királyság közreműködési programok tapasztalatait. Prateep Chultlert, a thaiföldi Bankhai Műszaki Főiskola méltatta a két ország közt megvalósult „Kínai + TVET” programot. Zhong Yinghua, a a Tianjin Normal University elnöke és az International Society for Chinese Language Teaching, (Kínai Nyelvoktatás nemzetközi társaság) elnöke, új üzleti modelleket terjesztett elő a nemzetközi kínai nyelvoktatáshoz, a civilszervezetek és intézetek számára. Hamar Imre, az magyarországi Eötvös Loránd Tudományegyetem (ELTE) rektorhelyettese áttekintette Kína-Magyarország együttműködését az egyetemi kínai nyelvprogramokban. Chryssi Vitsilaki, a görögországi University of Aegean rektora jelentette a Fórumnak a világ első online kínai tantermének előrehaladását. Omayma Ghanem Zaidan, az Egyiptom pekingi nagykövetség kulturális, oktatási és tudományos ügyek egyiptomi hivatalának vezetője, bemutatta az egyiptomi általános és középiskolákban történő kínai nyelvoktatás közös erőfeszítéseinek új eredményeit. Hai Xia megosztotta a történeteit és tapasztalatait a „Chinese Bridge” nevű egyetemi hallgatói versenyről; Dr. Johnathan Choi pedig a vállalatok nemzetközi kínai nyelvoktatásba való bevonásának kilátásairól értekezett.

Ma Jianfei, a Center for Language Education and Cooperation (CLEC) vezérigazgatója azt mondta, hogy mint a nemzetközi kínai nyelvoktatás hivatásos oktatási intézménye, a CLEC fő funkciói magában foglalja a nemzetközi kínai nyelvoktatási forrásrendszer kiépítésének koordinálását, amely egy releváns standardot teremt a nemzetközi kínai nyelvoktatás, a tanárok, tankönyvek, tesztek stb. részére; a különböző országok kutatói, tanárai és diákjai közti tapasztalatcsere támogatását; nemzetközi kínai nyelvoktatási programok működtetését, olyanokét mint a kínai nyelvvizsgák, a „Chinese Bridge” sorozat, a „Confucius China Studies”, a nemzetközi kínai nyelvtanárok ösztöndíjai; és törekszik a Kína és más országok közti kétoldalú nyelvcsere és együttműködés előmozdítására.

Tovább haladva, a CLEC továbbra is elkötelezett marad a nemzetközi kínai nyelvoktatás fentartható és minőségi fejlesztésének elősegítésében, a különböző igényeket kielégítő nemzetközi kínai nyelvoktatási programok innovációjában és fejlesztésében. új partnerségek kiépítésében különböző szinteken, továbbá bővíteni a „baráti kört” és még több tagot bevonzani, hogy csatlakozzanak a nemzetközi kínai nyelvoktatás nagy családjához.

Az előadások után, minden vendég aktiválta a kristálygömböt, ezzel szimbolizálva a nemzetközi kínai nyelvoktatás nagy családját, és hivatalosan elindította az ICLEW 2020 eseménysorozatát.

Nemzetközi Kínai Nyelvoktatási Hetet 2020 a Center for Language Education and Cooperation (Nyelvoktatási és Együttműködési Központ) kezdeményezte, több mint 20 neves egyetem, professzionális intézet, civilszervezet és vállalat társszervezésével, olyanokéval mint a Peking University, a Beijing Language and Culture University (Pekingi Nyelvi és Kulturális Egyetem), az International Society for Chinese Language Teaching, (Kínai nyelvoktatás nemzetközi társasága, röviden: ISCLT), a Chinese International Education Foundation (Kínai nemzetközi oktatási alapítvány), a Chinese Testing International (Nemzetközi kínai [nyelv]vizsgáztatás) és a Hanfeng Education stb. Az online és offline, de főleg az online eseményeken, az ICLEW 2020 egy új platform kiépítését tűzte ki célul, a kínai a kínai nyelv tanulóinak, szerelmeseinek és tanárainak a föld minden tájáról, hogy megmutathassa az elért eredményeiket és hatékony praktikákat oszthasson meg, segítse az fokozza az együttműködést és megvitathassa a jövőbeli fejlődés terveit. Mindez továbbá egy innovatív módja az éves Nemzetközi kínai nyelvoktatási konferencia folytatásának, a COVID 19 járvány hátterében.

Az ICLEW 2020 23 eseményt tartott meg, több mint 60 témábanm beleértve a Nemzetközi kínai nyelvoktatás vízióját és misszióját, a Nemzetközi kínai nyelvoktatás innovációit és fejődését, a kínai nyelvtanárok professzionális fejlődését, online tanítási források kiépítését, a „Kínai + TVET” projekteket és a kínai nyelvoktatási irányelveket a különböző országokban, régiókban stb. Célja a nemzetközi kínai nyelvoktatási rendszer innovációja és bővítése a különböző szinteken történő új partnerségek kiépítésével és a nemzetközi kínai nyelvoktatás fentartható és minőségi fejlesztésének elősegítésével. Vannak továbbá online élményt nyújtó események is, mint a ’Hanzi [kínai írás] Tájkép’, a ’Mennyei ételek’ és a ’Kínai tanulás dalolva’.


Forrás: a CLEC Facebook oldala

https://www.facebook.com/Center-for-Language-Education-and-Cooperation-114086597027388/?ref=page_internal


KORÁBBI HÍREK